quant trading blog binary options exmo trading platform etrade cme bitcoin trading teachaz binary options franco de binary options trading signals square bitcoin trading app chat with traders binary options bitcoin and futures trading key binary option robot crypto currency trading platforms are they connected updated trading platform for altcoins how we trade options reviews best app to invest in bitcoin india what's a goods trading platform stochastics trading platform best place to buy bitcoins cryptocurrency trading binary options where to buy and where to sell on chart what's binary binary options new zealand review binary options wikihow how to play binary options recover money from binary options scam bitcoin trading twitter what is the best trading platform for day trading bitcoin trading vs litecoin low cost trading platform ratings futures trading platform for farmers crypto trading app uk free crypto trading tools does scottrade have binary options quara best online currency trading platform is bitcoin trading taxed iqbroker invest everything in bitcoin how to access old trading platform ib dtcc trading platform best binary option strategy 60 second binary options trading hours binary options trading market hours bitcoin investment portfolio binary trade platform similar to iq option how to do auto binary options with nadex forex advanced trading platform css indicator bitcoin startup investment binary options demo account download binary options authority review bitcoin day trading course free binary option ea new things to invest in like bitcoin crypto trading class bitcoin bitcoin is being manipulated through wash trading the best way to profit from bitcoin trading how reliable is bitcoin investment how to invest in bitcoin dirivatives how to invest in bitcoin through the stock market weekend trading binary options rediplus trading platform stock options brokers how to invest in bitcoin cash in india binary options in usa with 60 sec out
১৮, এপ্রিল, ২০২১, রোববার

পার্বতীপুরে জাল সনদে মানিক কুমারের শিক্ষকতা

মোঃ আঃ সাত্তার, দিনাজপুর প্রতিনিধি : বিএড পরীক্ষার জাল সনদপত্র দিয়ে দীর্ঘদিন থেকে প্রধান শিক্ষকের দায়িত্ব পালন করে আসছেন এক শিক্ষক। ঘটনাটি দিনাজপুর জেলার পার্বতীপুর উপজেলার পাবলিক উচ্চ বিদ্যালয়ে।

সংশ্লিষ্ট সূত্রে জানা যায়, গত ২০১৯ সালের ১৪ ডিসেম্বর থেকে পাবলিক উচ্চ বিদ্যালয়ের প্রধান শিক্ষক হিসেবে যোগদান করেন মানিক কুমার রায়। নিয়োগ পাওয়ার পর তিনি প্রতিষ্ঠানটি এমপিওভুক্ত করার জন্য আবেদন করেন মাধ্যমিক ও উচ্চ শিক্ষা রংপুর অঞ্চল অফিসে। শিক্ষা কর্মকর্তাবৃন্দ তার কাগজ পত্র যাচাই-বাছাই পূর্বক পর্যালোচনায় প্রধান শিক্ষক মানিক কুমার রায়ের বিএড পরীক্ষার সনদের সঙ্গে অনলাইনে দেয়া জাতীয় বিশ্ববিদ্যালয়ের ওযয়েবসাইটে প্রকাশিত তথ্যের গড়িমসি দেখতে পায়।

এক পর্যায়ে তার কাগজ পত্র রিজেক্ট করে দেয়া হয়।এ ব্যপারে গত রবিবার মাধ্যমিক ও উচ্চ শিক্ষা রংপুর অঞ্চলের উপপরিচালক(ভারপ্রাপ্ত) আখতারুজ্জামান জানান, ইতোপূর্বে দুই বার তার কাগজ পত্র রিজেক্ট করে দেয়া হয়েছে। মানিক কুমার রায়ের বিরুদ্ধে আনিত অভিযোগ সত্য, তার এমপিও হওয়ার সম্ভাবনা নাই। বিষয়টি সংশ্লিষ্ট কর্তৃপক্ষের নিকট অবগত করা হয়েছে।

আর আইনি ব্যবস্থা নেয়ার প্রসঙ্গ আমার নয়।পার্বতীপুর উপজেলার পাবলিক উচ্চ বিদ্যালয়ের ম্যানেজিং কমিটির সভাপতি ও এমএ ওহাব সরকারের সঙ্গে মুঠোফোনে তিনি জানান আমি অনেক দেরীতে শুনেছি। এ বিষয়টি পরিস্কার করে বলতে পারবেন জেলা শিক্ষা অফিসারসহ রংপুর অঞ্চলের উপপরিচালক মাধ্যমিক ও উচ্চ শিক্ষা অধিদপ্তর। এ ব্যাপারে গত রবিবার প্রধান শিক্ষক মানিক কুমার রায়ের সঙ্গে কথা হলে তিনি জাল সনদের কথা স্বীকার করেছেন।

সর্বশেষ নিউজ